Rolul comunicarii in eficientizarea activitatii
FUNDATIA PENTRU SMURD – PROGRAM DE INSTRUIRE
Perioada de desfasurare: 21-23 iunie 2012
I. Introducere
Comunicarea este un element fundamental al existentei umane, inca din antichitate inteleptii ocupandu-se de arta retoricii. Prin comunicare, omul modern se analizeaza pe sine, ii analizeaza pe cei cu care se afla in interactiune si – in ultima instanta – poate gasi un mod propriu de investigare a lumii care-l inconjoara. Comunicarea eficienta este conditionata de intelegerea comuna a mesajului, iar acest lucru este valabil in orice organizatie.
Scopul cursului este de a obtine competente superioare in domeniul comunicarii intre personalul medical, asistent si medic, si pacientii, apartinatorii si colegii, in vederea imbunatatirii si eficientizarii activitatii desfasurate.
II. Obiective
1. Imbunatatirea abilitatilor de comunicare si de prezentare
2. Strategii de comunicare eficienta
3. Sa intelegem comportamentul unui grup
Metode si tehnici de predare: Cursul se va tine sub forma de prelegere utilizind un sistem interactiv de predare incercindu-se apropierea cit mai rapida dintre instructori si cursanti in vederea crearii unei atmosfere de echipa. Suportul cursului se va face pe material iconografic
Descrierea tematicii abordate la curs: In orice activitate comunicarea are un rol central, cu atât mai mult intr-o activitate ce presupune relationare directa cu oamenii. Prima tema abordata in cadrul cursului de comunicare, „Influentarea comportamentului pacientilor si apartinatorilor prin comunicare” are rolul de a prezenta si lucra impreuna cu participantii la curs, care sunt elementele si functiile comunicarii. Constientizarea elementelor comunicarii in diferite medii duce la cresterea nivelului de incredere in sine din partea personalului medica si la cresterea eficientei activitatii medicale desfasurate.
Odata cu oferirea metodelor si tehnicilor de „Comunicare in situatii de criza: pacient agitat, apartinatori dificili” munca personalului medical, asistenti medicali, medici sau paramedici, cu pacientii se poate imbunatati, deoarece se pot interpreta corect mesajele, atât verbale cât si non verbale ale acestor. Prin integrarea lor in context medical isi pot da seama mai repede de posibile cauze sau informatii pe care i le ascunde sau exacerbeaza pacientul, raportat la simptomele pe care le are.
Utilitatea maxima a cursului se va atinge in ultima parte a cursului prin aplicare metodelor de coaching („Coacher in activitatea de urgenta medicala”). Sunt situatii in medicina de urgenta, in care numai daca ai un model real si concret, de exemplu un coleg, activitatea realizata are succes sau sunt depasite anumite momente emotionale dificile.
III. Evaluarea
Se va realiza o evaluare finala a cunostiintelor si abilitatilor practice obtinute de catre partcipanti.
Motive pentru participarea la acest curs
- Exercitii interactive
- Instruirile teoretice urmate de aplicatii practice
- Insusirea de notiuni si cunostiinte care pot contribui la imbunatatirea abilitatilor de comunicare
- Certificat care atesta participare si absolvirea cursului
- Echipa de instructori cu experienta si abilitati de formare
- Centru de formare recunoscut si apreciat
- Curs acreditat
COMUNICARE – AGENDA DE LUCRU
Ziua 1. Orar: 09.00-18.00.
Tematica: Comunicarea interpersonala
- Elementele si functiile comunicarii
- Comunicarea cu pacientii, colegii si membrii echipei
- Comunicarea cu interlocutorii din afara echipei
- Adaptarea discursului la mediul si persoana cu care se vorbeste
- Exercitii practice
- Bariere si comportamente de risc in comunicarea
- Exercitii practice
- Rolul feedback-ului in comunicare
- Exercitii practice
- Oferirea, primirea si gestionarea feedback-ului negativ si pozitiv
- Exercitii practice
- Debrifing asupra temelor atinse
Ziua 2. Orar 09.00-18.00.
Tematica: Comunicarea interactiva
- Comunicarea interdepartamentala
- Comunicarea cu superiorii si subordonatii;
- Exercitii practice
- Strategii pentru o comunicare eficienta
- Interpretarea mesajelor verbale, non-verbale si paraverbale in serviciile medicale
- Exercitii practice
- Dezvoltarea capacitatii empatice
- Dezvoltarea inteligentei emotionale;
- Dezvoltarea capacitatii de ascultare ascultarea activa.
- Exercitii practice
- Debrifing asupra temelor atinse
Ziua 3. Orar: 09.00-18.00.
Tematica: Strategii si sugestii de crestere a eficientei comunicarii in serviciile medicale
- Influentarea comportamentului pacientilor si apartinatorilor prin comunicare.
- Comunicare in situatii de criza: pacient agitat, apartinatori dificili.
- Comunicarea unor vesti, informatii negative.
- Coaching-ul in activitatea de urgenta medicala.
- Cum sa fii coacher pentru echipa?
- Influentarea comportamentului pacientilor si apartinatorilor prin comunicare.
Detalii despre curs:
– La acest curs pot participa personalul din UPU si SMURD care doresc sa – si perfectioneze abilitatile de comunicare si lucrul in echipa
– Durata cursului este de trei zile
– Perioada de desfasurare: 21-23 iunie 2012
– Locatia: Targu Mures
– Taxa de curs: 150 Ron
– Cazare, masa asigurata de Fundatia pentru SMURD
– Transportul isi asigura participantii
– Data limita de inscriere: 15 iunie 2012
– Lector: Psih. Elena Caprar,
– Inscrieri si informatii suplimentare la As. Vass Hajnal, vhajnal@smurd.ro